Kom igång med företagets digitala kanaler

Att mycket av marknadsföringen har flyttat online kommer knappast som en nyhet för någon. Det som förut sköttes via annonsering i dagspress sköts numera på Facebook. Den mer direkta marknadsföring som förut skedde på mässor sker nu via chatbottar, Twitter och i kommentarsfält.

Att försöka få ordning på allt detta; skriva bra content, planera fungerande strategier med mera; kan kännas som att försöka ta sig fram genom en tät djungel. Men som tur är finns det hjälp att få endast ett klick bort.

Var inte rädd för att ta hjälp

Det är smart att anlita en byrå för att hjälpa dig med din digitala marknadsföring. Det är i de flesta fall också en mycket bra investering. Medieköp på Facebook eller köp av sökord på Google fungerar exempelvis helt annorlunda än i andra kanaler. För att lyckas behöver du ge dig in i en budgivningsprocess vilket gör det till ett helt annat hantverk.

Olika kanaler kräver också olika tonalitet. En bra byrå kan hjälpa dig med det och se till att du träffar rätt. Eftersom olika kanaler befolkas av olika målgrupper är det här oerhört viktigt. Även om till exempel Twitter är en bra marknadskanal finns också risk att den kan komma att kosta dig om du använder den fel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *